Mijn verhaal

Ik, Susan Bertram (psycholoog en eigenaar van Brein en Welzijn), ben zelf moeder van een zoontje dat longproblemen heeft. 
Hij had weinig energie en zijn conditie was erg laag. 
Hij is begonnen op een reguliere basis
school, waarbij we een goed overleg hadden over het welzijn van mijn zoon. 
Dit ging niet goed. De kinderen konden 
meer dan dat hij kon en dat was te heftig voor mijn zoon. 
Ook de grote klas was een struikelblok voor hem. 
We hebben 
een uitgebreid onderzoek laten verrichten bij het Roessingh. Ze dachten dat een cluster 4 school wel wat voor hem was om even bij te komen en meer rust te creëren in een kleinere klas, ook al had hij geen diagnose. 
Hij heeft een tijdje 
op een cluster 4 school gezeten. 
Als moeder vind ik dat hij een stapje verder kan naar een andere vorm van onderwijs. 
Het is blijkbaar heel moeilijk om uit het cluster 4 onderwijs te komen, als je er eenmaal in zit. 
Ik heb onderzoek laten verrichtten om aan te tonen dat mijn zoon een andere vorm van onderwijs aan zou kunnen, maar dit onderzoek werd van tafel geveegd.
De school was een andere mening toe gedaan, en wilde niet meewerken.

Omdat ik als psycholoog de weg weet in het land der hulpverlening, heb ik mijn weg gevonden, maar voor veel ouders (en scholen) is het zoeken naar de juiste weg lastig en word je van het kastje naar de muur gestuurd.